Cestujeme / Bratislava vlakem

zoo bratislava tip na vylet cestovani s detmi

V poslední době jsme na sebe jako rodina neměli moc času. Aktivně ho trávíme doma, často prací. A jelikož nám s Pantátou zbývá dost dovolené, rozhodli jsme se vyvézt Huga v pondělí na výlet. A jediné Hugovo přání bylo – vlakem.

Ještě večer jsme si mysleli, že pojedeme do Vídně, nicméně vlaková spojení nám nevyhovovala, a tak jsme se ráno kolem osmé hodiny rozhodli jet do Bratislavy do Zoo. Cesta vlakem z Břeclavi trvala asi hodinu, což je tak akorát. Na instagram jsem vám dávala odkazy na nálepkový sešit s aktivitami, který nám dělal společnost. Na nádraží jsme přestoupili na autobus č. 32 a za nějakých 15 minut jsme vystoupili přímo u Zoo. Problém byl, že Hugo už byl v autobuse docela unavený a Pantáta měl z přeplněného autobusu snad i noční můry.

Zoo je kousek od zastávky a kousek od vchodu zrovna chovatelka krmila medvěda meruňkami. Musím se přiznat, že na celé zoo mě nejvíce zaujaly popisky k jednotlivým zvířatům. Byly psány lidsky a s důvtipem obsahovaly zajímavosti o daném zvířeti. Nebyl to jen popisek se slovy Lev Merlin se narodil v zajetí v roce 2015….Nicméně jsem byla jediná kdo se popisky snažil číst a předat je dál. Kluci si se zvířaty spíš „povídali“, podle fotek mám pocit, že je nejvíc zaujaly opice. Nebo spíš opice jsme zaujali my – zrovna jsme vytáhli z batohu svačinu 🙂

zoo bratislava

Součástí Zoo je i dinopark, který jsme spíše také jen proletěli. Ještě před vstupem do dinoparku najdete kiosek s občerstvením, jehož součástí je i velké pískoviště – paleontologické naleziště. Kdyby měli otevřeno, strávili bychom tu asi nějaký čas. Hugouš se naučil poznávat na cedulkách první písmeno – B nebo M a sděloval nám, který dinosaurus je býložravec a který masožravec.

V zoo i v dinoparku Hugo docela ožil a stále nadšeně pobíhal. Zoo není nijak extra krásná ani významná a ani extra veliká. Zaujala mě panda červená. Moje druhé oblíbené zvíře po lenochodovi. Pokud se do zoo vydáte, myslete na to, že v pondělí bývají zavřené všechny bufety, tudíž se nenajíte v celém areálu. My naše zásoby snědli už ve vlaku a v zoo jsme dojedli rýžové chlebíčky pro případ nouze, takže jsme návštěvu i lehce zkrátili. Co jsme prodloužili, byl pobyt na prolézačkách s velkou skluzavkou.

tip na vylet Zoo Bratislava Dinopark bratislava

Najedli jsme se v blízkém okolí v restauraci Idyla (přešli jsme jen přes velký most) – kvalita jídla v poměru s cenou za nás super – mají v jídelníčku slova jako konfitovaný, mladý hrášok, pasta, pomodoro. A obsluha byla velmi milá. Huga si všímali, ptali se ho co si vybral. Možná by ochránce přírody mohlo i zajímat, že jsme dostali kovová brčka k domácí limonádě. Menu nás vyšlo kolem 5 euro, obědy v centru Bratislavy se pohybovaly okolo 10,11.

K Bratislavskému hradu jsme jeli poprvé Uberem s moc milým panem řidičem, pofotili jsme se u vyhlídky na Most SNP a příjemnou procházkou bratislavskými uličkami jsme se vydali zpět směrem k nádraží. Hugo už měl v nohách tisíc mil, takže se vlekl, teda spíše my jsme ho vlekli a snažili ho motivovat všemi možnými způsoby. Být tam autem, jdeme ještě na kafe a zákusek, takže snad někdy příště.

Ten den bohužel foukalo a všechny vlaky měly zpoždění. Opět jsme se šli občerstvit a ujel nám nejbližší vlak zpátky domů, takže jsme na nádraží čekali celkem asi hodinu a půl. Pantáta už se Huga ptal, jestli nepojedeme příště raději autem. A co myslíte, že odpověděl? Vždycky vlak!

Do komentářů můžete vkládat Vaše tipy co s dětmi vidět/zažít v Bratislavě.